Запорізький національний університет

Офіційний сайт Нова версія
/ Головна сторінка ЗНУ / Університет / Факультети / Факультет соціальної педагогіки та психології / Кафедри / Кафедра практичної психології  

Кафедра практичної психології

Соціальні та економічні зміни у нашому суспільстві впливають і на «десятку» найпопулярніших професій молоді, стабільне місце в якій займає спеціальність Психолога.

В 1995 році у Запорізькому національному університеті на базі факультету Соціальної педагогіки та психології розпочала роботу кафедра практичної психології. Сьогодні ЗНУ — це сучасніший вищий навчальний заклад; освітній, науковий та духовний центр нашого краю, його візитна картка; один із найвідоміших класичних університетів України.

Кафедра практичної психології Запорізького національного університету є динамічною структурою, яка стрімко розвивається, здійснює спеціальну та фахову підготовку бакалаврів, спеціалістів та магістрів за спеціальністю «Психологія». Підготовку «Бакалаврів», «Спеціалістів», «Магістрів» зі спеціальності 6.030102, 7.040101, 8.040101 «Психологія», здійснює факультет соціальної педагогіки та психології Запорізького національного університету, а відповідальною за випуск є кафедра практичної психології. Перший випуск психологів відбувся у 1996р.; випуск психологів іноземних студентів — 2009 р

Науковий колектив кафедри складається з 12 викладачів: з них — 1 доктор наук, професор; 10 кандидатів наук, доцентів; 1 викладач має базову психологічну освіту. Очолює кафедру кандидат психологічних наук, доцент Губа Наталія Олександрівна.

Місія — підготовка професійно компетентних фахівців з психології та ефективна реалізація інновацій в освіті

df

Стратегічне бачення — становлення та розвиток новітніх спеціалізацій, що відповідають сучасним вимогам суспільства, та розвиток кафедри практичної психології університету інноваційного типу, реалізуючи багатопрофільні освітні і наукові програми, спираючись на бенчмаркінговий досвід.

Цілі:

— міждисциплінарна інтеграція процесу навчання, злиття теоретичної та практичної підготовки

— підвищення конкурентноспроможності спеціальності Психологія на ринку послуг

— підвищення затребуваності та доступності професії психолога у регіоні

— розширення науково-методичної бази, що включає в себе розробку й апробацію програм та інструментарію, які забезпечують практично-прикладний напрямок підготовки.

Цінності — професіоналізм, якість, динамічність, гуманістичність, толерантність, креативний підхід

Бізнес-стратегія — надання освітніх послуг кафедрою практичної психології відповідно до вимог Болонського процесу для визнання провідного місця серед освітніх закладів за напрямом «Соціально-психологічні науки», спеціальність Психологія.

Фактор успіху кафедри практичної психології забезпечується впровадженням у роботі принципу «Якість освіти — зміст та удосконалення освіти». Забезпечення якості — це фактори, умови і ресурси, за допомогою яких досягаються цілі. Даний принцип є одним із важливих принципів державної політики у галузі якості вищої освіти. Модель якості особистості у просторі вищої освіти складається з двох основних складових, які впливають на всі компоненти моделі людини в Україні — загальноосвітній, фундаментальний та професійний, спеціалізований.

Показниками якості освіти виступають наступні:

  • Якість підготовки
  • Якість державних освітніх стандартів, якість нормативної бази, якість освітніх програм, які визначають якість цілеполагання у системі державної політики у галузі якості вищої освіти України
  • Якість навчально-методичної та матеріально-технічної бази
  • Якість професорсько-викладацького складу, науково-дослідницьких кадрів (кадровий потенціал)
  • Якість виховання та освіченості особистості (засвоєння знань,умінь, навиків, моральних норм)
  • Якість управління (керівництва).

Якість підготовки фахівців є результуючим показником у «системі якості вищих навчальних закладів». Інші «якості» визначають якісну основу можливостей освітніх систем, які забезпечують необхідний рівень результуючого показника. Особливе місце належить якості освітніх програм, що визначає структуру якість змісту освітнього процесу.

Для вимірювання навчального процесу у роботі кафедри використовуються наступні критерії якості:

  • наявність затверджених у встановленому порядку учбових планів, графіків навчального процесу, робочих програм з дисциплін;
  • відповідність змісту учбових планів і робочих програм вимогам програм якості та стандартів внз;
  • відповідність розпорядку занять логіці викладання по кожної дисципліни;
  • відповідність елементів навчального процесу (лекцій, семінарів, лабораторних занять тощо) затвердженим планам та програмам;
  • комплектність і достатність методичного забезпечення по дисциплінах (методичні вказівки, конспекти лекцій, настанови виконання лабораторних робіт тощо);
  • достатність, регулярність і рівень організації поточного контролю (контроль якості знань студентів, їх задоволеність якістю навчального процесу);
  • оперативність прийняття та реалізації коригуючих заходів.

Критеріям надається кількісна оцінка для прийняття оперативних управлінських рішень.

В основу роботи кафедри покладено технологію Плануй-Виконуй-Перевіряй — Дій (PDCA), яка є основою Міжнародного стандарту ISO 9001.

Кафедра проводить наукову і практичну роботу в галузі психології та здійснює розробку інноваційних технологій із широкого спектру проблем: психологічного забезпечення організаційного розвитку, формування конкурентноздатної команди сучасної організації, кар’єрний розвиток персоналу організацій, PR-технологій і соціальної комунікації, технологій мовленнєвої підготовки, подолання комунікативних бар’єрів, дослідження поведінки особистості в експериментальній ситуації, проведення психологічних експертиз в різних галузях, психології розвитку в нормі і патології, технологій прискореного навчання та моделювання досвіду психічної діяльності особистості, розвитку психологічної служби, психологічного консультування та психотерапії.

Специфічною ж ознакою роботи кафедри є антропологічна спрямованість, а також рефлексивна активізації особистісного та професійного самовизначення студентів. Побудова діяльності саме таким чином сприяє вирощуванню особистісного потенціалу студентів, культивування їх здібностей до адекватної діяльності у предметних та соціальних ситуаціях, які виникають як у їх власному житті, так і у житті університету.

ПРОФЕСОРСЬКО-ВИКЛАДАЦЬКИЙ СКЛАД КАФЕДРИ ПРАКТИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ

Губа Наталія Олександрівна

кандидат психологічних наук, доцент

завідувач кафедри

Коло наукових інтересів: дослідження поведінки особистості в експериментальній ситуації, методика проведення експертиз.

Тема дисертаційного дослідження: «Критерії і показники діагностики научуваності в молодшому шкільному віці».

Курси, що викладає: «Психологічна служба», «Методика проведення психологічної експертизи в різних галузях», «Методика викладання психології», «Методика викладання психології у виший школі», «Психодіагностика», «Психогігієна і психокорекція», «Психологія сумісної діяльності».

Проблемні групи: «Психея». Мета: формування творчої активності необхідної при розв’язання наукових завдань, розвиток навчальної мотивації студентів, оволодіння навичками проведення психологічного дослідження та вміннями складати психологічні висновки.

Автор понад 60 наукових публікацій

Шевченко Наталія Федорівна

доктор психологічних наук, професор

Коло наукових інтересів:

Тема дисертаційного дослідження: Формування професійної свідомості практичних психологів у системі вищої освіти

Курси, що викладає: Основи психотерапії, Основи психологічного консультування, Індивідуальне консультування

Автор понад 100 наукових публікацій.

Спіцина Лариса Валеріївна

кандидат психологічних наук,

доцент

Коло наукових інтересів: проблеми соціальної організаційної психології, психологічні механізми розвитку організаційної культури, методи групової психотерапії

Тема дисертаційного дослідження: Психолого-історична реконструкція норм та способів спілкування у післяреволюційний період

Курси, що викладає: Соціальна психологія, Основи Паблік Рілейшн, соціальна психологія організаційної поведінки, Психологія організаційної культури, групова психотерапія та психокорекція, психологія управління

Автор понад 30 наукових публікацій.

Поплавська Анжеліка Петрівна, кандидат психологічних наук,

доцент

Коло наукових інтересів: Організаційна психологія: кар’єрний розвиток персоналу організацій, командостворення, корпоративна безпека

Тема дисертаційного дослідження: «Психологічні особливості кар’єрних орієнтацій військовослужбовців»

Курси, що викладає: Історія психології, Інженерна психологія, Кар’єрний розвиток персоналу організацій, Психологія конфлікту,Соціальні та політичні конфлікти, Психологічні основи командостворення

Проблемні групи: Волонтерський рух у профорієнтаційній роботі

Автор понад 30 наукових публікацій.

Скрипаченко Тетяна Вікторівна

кандидат психологічних наук,

доцент

Коло наукових інтересів: економічна психологія, психологія особистісного росту.

Тема дисертаційного дослідження: «Соціально-психологічний імідж сучасного керівника»

Курси, що викладає: «Економічна психологія», «Зоопсихологія та порівняльна психологія», «Психологія особистості», «Психологія у сучасному маркетингу», «Проблеми і мотиви поведінки».

Автор понад 20 наукових публікацій.

Малина Олена Григорівна

кандидат психологічних наук, старший викладач

Коло наукових інтересів: Психологія розвитку в нормі і патології

Тема дисертаційного дослідження: «Психологічні особливості становлення стилю життя особистості у підлітковому і юнацькому віці»

Курси, що викладає: «Природничо-наукові основи психології», «Психофізіологія», «Клінічна психологія», «Патопсихологія», «Практикум з патопсихології», «Нейропсихологія», «Психологія здоров’я», «Психологія розвитку»

Автор понад 20 наукових публікацій.

Грединарова Олена Михайлівна

кандидат психологічних наук, доцент

Коло наукових інтересів: технології непереривної освіти, розвиток творчого потенціалу особистості

Тема дисертаційного дослідження: Психологічні умови оволодіння старшими дошкільниками початкових форм навчальної діяльності

Курси, що викладає: Основи самоорганізації навчальної діяльності, психологічні основи проведення ділових ігор, психокорекція пізнавальної сфери, методика діагностики психічного розвитку дітей.

Автор понад 50 наукових публікацій

Ткалич Маріанна Григорівна

кандидат психологічних наук,

доцент

Коло наукових інтересів: гендерна психологія, організаційна психологія, ідентичність особистості.

Тема дисертаційного дослідження: Психолого-організаційні детермінанти само актуалізації менеджерів комерційних організацій

Курси, що викладає: «Експериментальна психологія», «Гендерна психологія», «Методи проведення групових занять», «Технології роботи організаційних психологів», «Психологічний супровід персоналу організацій».

Автор понад 40 наукових публікацій.

Самойлова Аліна Геннадіївна

кандидат психологічних наук,

доцент

Коло наукових інтересів: професійна свідомість

Тема дисертаційного дослідження: Формування професійної свідомості психологів

Курси, що викладає: «Психогігієна та психопрофілактика», «Психологія спілкування», «Інтегративний практикум», «Юридична психологія», Вступ до спеціальності«.

Автор понад 20 наукових публікацій.

Паскевська Юлія Анатоліївна, кандидат психологічних наук, доцент

Коло наукових інтересів: PR- технології і соціальна комунікація; технології мовленнєвої підготовки, корпоративне управління.

Тема дисертаційного дослідження: Формування мовленнєвої компетентності психолога у процесі професійної підготовки

Курси, що викладає: Основи мовленнєвої компетентності психолога, Основи психологічної практики, Основи психотерапії, Диференційна психологія, Політична психологія, Психологія масової поведінки, Психологія іміджу, Психологія лідера, Основи Паблік Рілейшн, Корпоративне управління, Технології діяльності психолога

Проблемні групи: «Психологічна практика: теорія та досвід». Мета і завдання групи: «Психологія успіху».

Автор понад 40 наукових публікацій.

Калюжна Євгенія Миколаївна

кандидат психологічних наук,

старший викладач

Коло наукових інтересів: психологічні проблеми психічної адаптації особистості впродовж онтогенезу.

Тема дисертаційного дослідження: «Психологічні механізми особистісної тривожності в підлітковому віці»

Курси, що викладає: «Теоретичні та методологічні проблеми психології», «Методика та організація наукових досліджень», «Психологія праці», «Основи екологічної психології», «Геронтологія», «Основи психологічного консультування», «Індивідуальне психологічне консультування».

Проблемні групи: «Локус». Мета і завдання групи: розвиток мотивації самостійного наукового пошуку, стимулювання творчої активності студентів засобами спеціально організованої наукової дискусії, набуття досвіду побудови та розв`язання проблемних наукових завдань.

Автор понад 50 наукових публікацій.

Лукасевич Оксана Анатоліївна

викладач

Коло наукових інтересів: загальна психологія, психологія особистості.

Тема дисертаційного дослідження: Суб’єктно-вчинкові критерії оцінки особистісної зрілості студентської молоді .

Курси, що викладає: «Практикум з загальної психології», «Етнопсихологія», «Соціальна психологія», «Основи психогігієни», «Основи психологічного консультування», «Основи Самоорганізації навчальної діяльності».

Автор понад 15 наукових публікацій.

18.03.2016 10:52
Календар подій

Це цікаво:

Радио Університет Студентський портал Пороги

© 2012 ЗНУ Запорізький національний університет, 69600, м. Запоріжжя, вул. Жуковського, 66, тел./факс +38 (061)228-75-08
Адреса електронної пошти веб-майстра webmaster@znu.edu.ua