Запорізький національний університет

Офіційний сайт Нова версія
/ Головна сторінка ЗНУ / Університет / Факультети / Факультет соціальної педагогіки та психології / Кафедри / Кафедра педагогіки та психології освітньої діяльності  

Кафедра педагогіки та психології освітньої діяльності

Адреса: м.Запоріжжя, вул..Гоголя 118 (VІІІ навч. корпус), ауд.221
Телефон: 62-71-61
Завідувач кафедри: Наталія Федорівна Шевченко, доктор психологічних наук, професор.

НАПРЯМКИ ПІДГОТОВКИ

Кафедра здійснює підготовку магістрів за напрямом 1701 — Специфічні категорії; спеціальність — 8.000005 «Педагогіка вищої школи».
Випускники магістратури отримують кваліфікацію «Викладач університетів та вищих навчальних закладів».
Об’єктами професійної діяльності викладача вищої школи є:

  • вищі навчальні заклади 1-4 рівня акредитації;
  • органи управління освітою і наукою у регіоні;
  • організації та підприємства, діяльність яких пов’язана з професійною підготовкою педагогічних та управлінських кадрів.
де вони можуть обіймати наступні посади:
  • викладач вищого навчального закладу;
  • асистент;
  • молодший науковий співробітник;
  • методист першої та вищої категорій;
  • завідувач навчальної лабораторії;
  • викладач вищого навчального закладу як організатор навчально-виховного процесу.

СКЛАД КАФЕДРИ

До складу кафедри: 10 викладачів, 3 доктора наук, професора. 6 кандидатів наук, доцентів, 1 кандидат наук, старший викладач.



ЗАВІДУВАЧ КАФЕДРИ
Шевченко Наталія Федорівна
доктор психологічних наук, професор


Овсяннікова Вікторія Віталіївна
кандидат психологічних наук, доцент



Пащенко Світлана Юріївна
кандидат педагогічних наук, доцент


Локарєва Галина Василівна
доктор педагогічних наук, професор


Голованова Тетяна Петрівна
кандидат педагогічних наук, доцент

 

Клопота Євген Анатолійович,
кандидат психологічних наук, доцент



Іванова Лариса Сергіївна
кандидат философських наук, доцент


Мосол Наталія Олександрівна
кандидат психологічних наук, доцент


Козич Ірина Володимирівна
кандідат педагогічних наук, доцент



Філь Олена Вікторівна
кандидат педагогічних наук, ст. викладач

 

НАУКОВА РОБОТА ВИКЛАДАЧІВ

Наукові досягнення кафедри:

  • Державне замовлення: тема 7/03 «Гендерне виховання студентів — соціальних педагогів у вищих навчальних закладах України». Проведена експериментальна робота з факультетом Магдебурського університету у європейському проекті «Спонукай, а не примушуй». Організована навчально-методична лабораторія «Лікувальна педагогіка» для дітей с психічним розладом від 3 до 10 років. Проведена міжнародна конференція по реабілітації дітей на Всеукраїнському рівні.
  • Міжнародна конференція «Теорія і практика ґендерного виховання студентської молоді» (11-12.11.2004) організована факультетом СПП, ЗНУ. Участь викладачів кафедри, доповіді по проблемі.
  • Захист докторської дисертації — доцентом Локарєвой Г.В. — 14.04.2005 р.

Теоретичні та методичні основи підготовки майбутнього фахівця

  • «Науково-методичне забезпечення особистісно-орієнтованої діяльності фахівців соціально-педагогічного і психологічного напрямку».
  • Проведення міжнародної науково-практичної конференції «Теорія і практика ґендерного виховання студентської молоді: досвід, проблеми, перспективи». Це цикл психолого-педагогічних основ підготовки вчителя та соціального педагога, адаптація та соціалізація дітей, підлітків, молоді.
  • Ґендерне виховання. Наукові розробки кафедри використовують подібні кафедри різних університетів України. Кафедра являється провідною у рецензуванні кандидатських та докторських дисертацій в Україні.
Перелік основних друкованих наукових праць та навчально-методичної літератури, виданої з грифом Міністерства освіти і науки України.
  1. Локарєва Г.В., Міщик Л.І., Почерніна О.О. Педагогічне спілкування: науково-методичний посібник. — Запоріжжя, ЗДУ, 2000. — 154 с.
  2. Локарєва Г.В., Міщик Л.І., Почерніна О.О. Завдання та методичні матеріали для проведення педагогічної практики студентів університету: Навчально-методичний посібник. — Запоріжжя: ЗДУ, 2002. — 122 с.
  3. Локарєва Г.В., Почерніна О.О. Збірник контрольних робіт з педагогіки: Навчально-методичний посібник. — Запоріжжя: ЗДУ, 2004. — 127 с.

Посібник з грифом МОН України:

  1. Шевченко Н.Ф. Психологічна допомога тяжким соматично хворим. Максименко С.Д. Навчальний посібник. — К.: Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України; Ніжин: Міланік, 2007.—115 с. З грифом МОН
Монографії:
  1. Голованова Т.П. Теорія і практика формування гендерного рівенства студентської молоді. Монографія. — Запоріжжя: ЗНУ, 2007. — 336 с.

Навчальний посібник, рекомендований вченою радою ЗНУ:

  1. В.В. Овсяннікова, Л.С. Іванова «Загальна психологія». Навчально-методичний посібник для студентів ІІ курсу факультету фізичного виховання.
  2. В.В. Овсяннікова, Л.С. Іванова. Психологічна практика. Навчально-методичний посібник для студентів непсихологічних спеціальностей.

Науково-методичні публікації кафедри:

  1. Клопота Є.А. Тренінг самопізнання і саморозвитку. — Запоріжжя: ЗНУ, 2007.
  2. Педагогіка вищої школи: науково-довідкове видання для магістрів спеціальності «Педагогіка вищої школи» / За заг. ред. О. С. Волярської. — Запоріжжя: ЗНУ, 2010. — 148 с.
  3. Козич І.В. Педагогіка: Методичні рекомендації для студентів філологічного факультету денної та заочної форм навчання. — Запоріжжя: ЗНУ, 2010. — 59с.

Статті

Шевченко Н.Ф.

  1. Смисл життя і можливості його відновлення у ситуації тяжкого соматичного захворювання // Актуальні проблеми психології. Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія / за ред. С.Д. Максименка, М.В. Папучі. — Київ-Ніжин: Видавництво НДУ; ДС «Міланік», 2007.- Том 10, вип 1. — част.2. — С. 157 — 161.
  2. Розвиток професійної свідомості майбутніх психологів в умовах психологічної організації навчального середовища // Актуальні проблеми психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / за ред. Максименка С.Д. — К.: «Логос», 2007, т. 7, вип. 10 — С. 450 — 457.
  3. Семантичний простір проблеми клієнта в контексті когнітивної парадигми психологічного консультування. // Вісник Запорізького національного університету: Збірник наукових статей. Педагогічні науки / Головний редактор Міщик Л.І. — Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2007.—С. 239-245.
  4. Гіперфункція тривожності у підлітків: превентивна стратегія. Калюжна Є.М. // Практична психологія та соціальна робота. Науково-практичний та освітньо-методичний журнал. — 2007. — № 7 — С. 17— 22.
  5. Шевченко Н.Ф., Шевченко А.І. Керування самостійною роботою студентів у вищих навчальних закладах // Вісник ЗНУ: Збірник наукових статей. — Запоріжжя: ЗНУ, 2008. — № 1. — С. 246-252.
  6. Шевченко Н.Ф. Деонтологія в онкології / А.І. Шевченко, О.Ю. Попович, Н.Ф. Шевченко, О.М. Сидоренко, О.П. Колеснік // Онкологія: Навчальний посібник / 2-е вид., випр..і доп.- Запоріжжя ЗДМУ, 2011. — С. 67 −82
  7. Шевченко Н.Ф. Педагогіка вищої школи: Методичні рекомендації до організації та проведення асистентської практики для студентів факультету соціальної педагогіки та психології освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» / Н.Ф. Шевченко, І.В. Козич — Запоріжжя: ЗНУ, 2011. — 38 с.
Локарєва Г.В.
  1. Із досвіду роботи з надання освітніх послуг // Вісник ЗНУ: Збірник наукових статей. Педагогічні науки. — № 2. — Запоріжжя: ЗНУ, 2007. — С. 118-122.
Овсяннікова В.В.
  1. Іванова Л.С., Овсяннікова В.В. Динаміка ціннісних орієнтацій студентів педагогічного вузу // Практична психологія та соціальна робота. — № 4. — К., 2007.
  2. Ціннісні орієнтації студентів на здоровий спосіб життя // Вісник ЗНУ: Збірник наукових статей. Педагогічні науки. — № 2. — Запоріжжя: ЗНУ, 2007. — С. 122-126
  3. Особливості системи ціннісних орієнтацій хворих хронічним алкоголізмом // Вісник ЗНУ: Збірник наукових статей. — Запоріжжя: ЗНУ, 2008. — № 1. — С. 193-197.
Пащенко С.Ю.
  1. Пащенко С.Ю., Романенкова Л.О. Запорізький національний університет у контексті європейського освітнього простору // Вісник ЗНУ: Збірник наукових статей. Педагогічні науки. — № 2. — 2007. — С. 130-138.
Клопота Є.А.
  1. Теоретичні принципи й особливості проведення соціально-психологічного тренінгу для людей з вадами зору. Клопота О.А. // Социальные технологии — Вып.32. — Киев — Москва — Одесса — Запорожье, 2007
  2. Соціально-психологічні особливості «Я-образу» у людей з вадами зору / Дефектологія. — К.: № 2. — 2007. — С. 43-46.
  3. Професійне самовизначення як фактор успішної інтеграції у соціум молоді з вадами зору / Соціально-психологічні проблеми тифлопедагогіки . Зб . наукових праць . — К. : НПУ ім. М.П.Драгоманова , 2010. — Випуск 2 (10) . — С. 126 — 135.
Голованова Т.П.
  1. Педагогічна підтримка як соціально-педагогічний механізм формування гендерної рівності студентської молоді // Вісник Запорізького національного університету: Збірник наукових статей. Педагогічни науки. — Запоріжжя: ЗНУ, 2007. -№ 2. — С. 52-61.
  2. Генеза феномену гендерної рівності в контексті формування образу жінок і чоловіків у суспільстві // Вісник ЗНУ: Збірник наукових статей. Педагогічни науки. — Запоріжжя: ЗНУ, 2007. — № 1. — С. 56-67
  3. Голованова Т.П., Есаулова В.А. Соціально-педагогічний супровід сімей, що виховують дітей з особливими потребами // Зб.наук. пр. Педагогіка та психологія. — Чернівці «Рута». — 2007. — Вип. 335. — С.31-35.
  4. Особливості дослідження складових образу ґендерної рівності студентської молоді // Теорія та практика підготовки соціальних педагогів та психологів у вищому навчальному закладі : досвід, проблеми, перспективи. Матеріали Всеукраїнської наук.-практ. конф. присвяченої 15-річчю факультету соціальної педагогіки та психології 17-19 травня 2007 року / Від. ред. Пономаренко О.В. — Запоріжжя: ЗНУ, 2007. — С.20-22.
  5. Методи дослідження образу ґендерної рівності // Ґендерні стереотипи індивідуального здоров’я: Матеріали Міжнародн. Наук.-практ. Конф. (3 жовт. 2007р., м.Луцьк). — Луцьк, 2007. —С.40-44.
  6. Технологізація формування гендерної рівності студентської молоді // Вісник ЗНУ: Збірник наукових статей. — Запоріжжя: ЗНУ, 2008. — № 1. — С. 74-80.
  7. Гендерная компетентность в контексте профессиональной педагогической культуры будущих социальных педагогов
    pdf, 184 Kb
    pdf, 387 Kb
    (електронне наукове видання)
  8. Педагогчні умови формування культури управлінської діяльності учителя в процесі професійної підготовки // Вісник Запорізького національного університету: Збірник наукових статей. Педагогічні науки / Головний редактор Локарєва Г.В. — Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2010. — №. 2(13). — 234с — C.145-151.
Козич І.В.
  1. Модель формування конфліктологічної компетен6тності соціального педагога в умовах магістратури // Вісник ЗНУ: Збірник наукових статей. — Запоріжжя: ЗНУ, 2008. — № 1. — С. 110-117.
  2. Проектуванняя системи засобів формування конфліктологічної компетентності майбутнього соціального педагога // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер.: Педагогіка і психологія. Зб. Статей: — Ялта: РВВ КГУ, 2010. — Вип. 29. — Ч.1. — С. 84 — 92.
  3. Генезис поняття «конфлікт» у психолого — педагогічних дослідженнях // Вісник Запорізького національного університету : Збірник наукових статей. Педагогічні науки/ Головний редактор Локарєва Г.В. — Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2010. — С. 182 — 190.
Іванова Л.С.
  1. Феномен «отчуждения» человека в экономических организациях // Учёные записки ТНУ им. Вернадского В.И. Серия Філософія. Социологія. — № 13. — 2007.
  2. Культура организации как интервализация присутствия человека // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. — Запоріжжя, 2007.
Мосол Н.О.
  1. До питання формування особистісної готовності до вибору професії психолога // Науковий часопис НПУ імені Драгоманова. Серія № 12. Психологічні науки: Зб. Наукових праць. — К.: НПУ імені Драгоманова, 2007. — № 17 (41). — С. 221-227.
  2. Тренінг особистісної готовності до вибору психологічної професії // Практична психологія та соціальна робота. — 2007, № 11— С.36-46.
  3. Формування перинатальної культури у сучасному суспільстві // Проблеми сучасної психології. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. С.Д. Максименка, Л.А. Онуфрієвої. — Вип. 5. — Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2011. — С. 144-152.

Філь О. В.

  1. Використання казкотерапевтичного тренінгу в професійній підготовці майбутніх соціальних педагогів / О. В. Філь // Вісник Запорізького національного університету: збірник наукових статей. Педагогічні науки. — 2010. — № 2 (13). — С. 172–181.
  2. Філь О. В. Модель формування готовності майбутніх соціальних педагогів до використання казкотерапії / О. В. Філь // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології (науковий журнал). — 2010. — № 6 (8). — С. 413–420.

Співпраця кафедри з навчальними, методичними, науковими, культурними закладами, місцевими органами влади, загальноосвітніми навчальними закладами

  • Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова.
  • Київський національний інститут ім. Т.Г. Шевченко.
  • Луганський національний педагогічний університет.
  • Державний центр соціальних служб для молоді Державного комітету України у справах сім‘ї та молоді.
  • Центр громадсько-соціальних ініціатив м. Запоріжжя.
  • Академія педагогічних наук України: інститут педагогіки, інститут психології, інститут проблем виховання, науково-методичний центр Міністерства Освіти.
17.11.2015 10:59
Календар подій

Це цікаво:

Радио Університет Студентський портал Пороги

© 2012 ЗНУ Запорізький національний університет, 69600, м. Запоріжжя, вул. Жуковського, 66, тел./факс +38 (061)228-75-08
Адреса електронної пошти веб-майстра webmaster@znu.edu.ua