• Гнучкість доставки навчальних курсів
• Якість, гнучкість, зворотній зв’язок
• Інтерактивне створення індивідуальної траєкторії навчання
• Система контролю та самоконтролю
• Додаткові курси
• Система керування курсами
Мережа Інтернет існує - і треба використовувати її можливості
• Інтернет вимагає інших способів подання інформації |
• Нова аудиторія
• Нові способи спілкування |
Електронні підручники
Зміст
• Зміст підручника може точно збігатися зі змістом програми.
• Текст, малюнки легко копіювати, складаючи підручник з готових фрагментів.
• Кількість інформації в електронному підручнику може бути великою.
• В електронний підручник можна помістити відеозаписи та звукозаписи.
• Формування великого фонду задач та наочності.
• Можливість викладати один і той же матеріал різними способами.
• Електронний підручник може задавати багато послідовностей викладення.
• Сітка – природна структура Інтернету може відтворити різні інформаційні структури: класифікатор понять; лінійну послідовність; діалог з багатьма варіантами відповідей і т.д.
• Відгалуження до інших форм викладення, додаткових матеріалів, розширеного та скороченого варіантів теми, списку посилань і т.д.
Засоби вдосконалення
• Велика швидкість оновлення
• Спілкування із колегами
• Спілкування з читачами
Підрахунок кількості читачів |
• Форум з частими питаннями та відповідями
• Рейтинг – читач ставить оцінку
• Опитування |
Умови використання
• Наявність комп’ютера
• Вміння користуватися комп’ютером |
• Доступ до мережі Інтернет (необов’язково)
• Навички обробки великої кількості інформації |
Вміння, які необхідні для використання електронного підручника, самі по собі корисні і потрібні для будь-якого випускника університету.
Нові можливості
• Пошук заданого слова в тексті
• Швидкі переходи між розділами
• Відео - та звукозаписи
• Програми для контролю та самоконтролю.
Спілкування – основна функція мережі Інтернет
Засоби Інтернет дають можливість організувати різні форми консультацій та одностороннього спілкування:
• Розсилка засобами електронної пошти – найпростіший засіб організації спілкування великої групи осіб.
• Форум – набір дискусій, кожна дискусія – простий діалог багатьох учасників
• Чат – швидке спілкування в темпі нормального усного діалогу
Переваги та недоліки спілкування засобами Інтернет
• Питання студентів повторюються – є можливість зберігати дискусії, щоб витрачати час не на повторне пояснення одного й того ж матеріалу, а на вирішення нестандартних питань.
• Асинхронні форми спілкування (форум, розсилка) не вимагають постійної присутності учасника діалогу – кожен може спілкуватися у зручний час.
• Об’єм - більший, ніж при заочному навчанні, але менший, ніж при очному навчанні.
• Швидкість асинхронного спілкування мала, але це краще, ніж відсутність спілкування.
Автоматизований контроль знань
• Тести складати довго-користуватися легко
• Можливість частіше контролювати знання студентів при тій же кількості затраченої праці викладача. Це стимулює активність студентів.
• Під час сесії навантаження викладача зменшується.
• Інструменти вдосконалення тестів:
• Статистика відповідей
• Історія тестування
Питання, які часто виникають
Чому викладач повинен створювати електронні навчальні матеріали?
• Викладачі повинні виконувати методичну роботу, а створення електронних навчальних матеріалів є різновидом такої роботи.
• Процес публікації простіший та дешевший, ніж друк книг. В будь-якому випадку автор навчальних матеріалів готує електронний варіант тексту книги, тобто більшість авторів зупиняється за один крок від електронного підручника.
• Рутинна робота викладача(консультації, поточний контроль, облік) автоматизується.
Електронні навчальні матеріали відтворюються надто легко, чи можна захистити авторські права?
• Автор може зареєструвати авторське право на електронні навчальні матеріали – проект відповідної процедури вже створено.
• Автор може захистити електронні навчальні матеріали, розміщені на веб-сервері ЗНУ за допомогою технічних засобів (шифрування, доступ тільки за паролем).
Чи мають електронні навчальні матеріали значення для кар’єри викладача?
• Законодавством України електронні навчальні матеріали та комп’ютерні програми прирівнюються до літературних творів.
• Міністерство освіти та науки України приймає для оцінки якості електронні підручники так само, як і друковані.
Геннадій Анатолійович Добровольський
Провідний інженер інформаційно-обчислювального центру ЗНУ
1-й корпус, кімната 22а, 289-41-09, gen@znu.edu.ua
|